maanantai 6. kesäkuuta 2016

MITÄ TARVITSEN OLLAKSENI ONNELLINEN

Moikkaa! Ootteko koskaan aatellu, mitä tarvitsette ollaksenne onnellisia? Mun mielestä vastaus ei ole pelkästään ruokaa, vettä ja koti. Onnellisuuteen tarvitsee mun mielestä paljon enemmän. Ja mikä määrittelee onnellisen ja onnettoman? Aattelin hetkeksi istua alas ja kertoa teille, mitä mä ajattelen onnellisuudesta.


Kukaan ei ole onneton jokaista hetkeä elämässään. Jokaisen elämässä on onnellsisia hetkiä, vaikkakin vain pieniä, lyhyitä hetkiä. Mun mielestä kaikilla kuuluisi kuitenkin olla paljon onnellisia hetkiä elämässään. Kaikkien pitäisi voida sanoa päivän päätteeksi <<Tää päivä on ollut tosi kiva. Oon onnellinen.>> Joskus saa toki olla pahalla mielellä, mutta jokaisella kuuluisi olla onnellinen asia pahankin mielen rinnalla.


Itse olen onnellinen kun hymyilen, nauran tai kikatan. Kun olen perheen tai ystävien kanssa ja teemme jotain kivaa yhdessä. Kun syön hyvää ruokaa hyvässä seurassa. Kun näen jonkun muun olevan ihan super onnellinen. Kun tiedän uuden elämän alkavan. Kun tanssin tai kirjoitan blogia. Kun joku tai minä itse rakastan jotakin. Kun tiedän, että minulla on ihmisiä, jotka rakastavat mua. Kun voin auttaa jotakuta. Näitä asioita voisi keksiä tuhansia ja enemmänkin. Siksi olen onnellinen. Joku joka on onneton, ei välttämättä keksi paljon asioita, joista olla onnellinen. Toivon vain, että tämmöisiä ihmisiä ei löydy montaa. 


Kun tuntuu onnettomalta, kannattaa miettiä mitkä asiat tekevät sut onnelliseksi. Se, että joku tulee halaamaan tai naurattamaan? Se ainakin piristää mua aina. Pidetään toisistamme huolta, jopa kaikkein onnetominpina hetkinä. Ollaan kaikki yhdessä onnellisia, nauretaan ja hymyillään päivän päätteeksi!

 

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti